tisdag 1 januari 2013

Sabreringen då?

Jodå, det gick! Jag var först ut, och försökte några gånger innan jag lyckades. Sen gjorde jag det bara men utan att säga till fotografen så det finns inget bra actionfoto på mig. Tricket? Att tänka som i en golfsving, dvs slå hela slaget, inte bara fram till flaskhalsen. Tack för bilderna Karin och Julia!
Karin misslyckades först och lämnade över till Peter, som råkade slå sönder flaskan och då blev det en cool bild men vi fick vaska bubblet. Sen lyckades även Karin, såklart.
Fredrik lyckades direkt. Det var verkligen bara korken och glaset runt den som flög iväg, så det blev inte ens stökigt.
Bra kväll med en massa god mat, några bloss på en cigarr vid tolv, bubbel i överflöd och trevligt sällskap. Sen fick jag dessutom med mig snyggingen med röd näsduk hem. 2013, året då vi öppnar allt bubbel medelst sabrering!

Inga kommentarer: